فیلم ام دی اف
موضوعات داغ

فیلم صفر تا صد تولید ام دی اف

فیلم تولید ام دی اف

نکات برگزیده مطلب

  • درختکاری
  • قطع درختان
  • خشک کردن الوار و فرآوری
  • روکش کردن ام دی اف خام
  • جایگزینی ام دی اف برای چوب

فیلم صفر تا صد تولید ام دی اف را در این سایت مشاهده کنید. کلیپ کامل و جامع از مرحله درخت کاری تا نجاری و تولید مصنوعات چوبی برای نخستین بار بارگذاری شد.

بسیاری از همکاران طی چند وقت اخیر از بخش پشتیبانی بازار بزرگ ام دی اف سفید خواسته بودند که فیلم کامل درج شود. این فیلم به عنوان نخستین فیلم جامع و کامل از صفر تا صد تولید ام دی اف است. در واقع در اینجا سعی شده تا از بدو به دنیا آمدن چوب و درخت شروع شود و تا خانه هایی که مصنوعات چوبی نسب می شود، برسد. در واقع حقیقتا در این ویدیوی ۱۳ دقیقه ای حتی اشخاص عادی و خارج از صنعت و حوزه کاری چوب و ام دی اف می تواند به راحتی متوجه مراحل شود.

فیلم جامع تولید ام دی اف

این فیلم بدون ترجمه و به زبان اصلی بارگذاری شده است. اما علی رغم نبودن زبان گفتوگوی فیلم به فارسی، مشکلی در درک کلی مفهوم موضوع دیده نمی شود. چرا که بسیار ساده و مستقیم و با حضور در محل تولیدات ضبط و فیلم برداری شده است. ما در نظر داریم که با زبان ساده مراحل پیش تولید و تولید ورق ام دی اف را برای شما مصرف کنندگان عزیز بیان کنیم. امید است که با این مقاله بتوانیم به هدف خود که بالا بردن سطح آگاهی و شناخت شما از تولید ام دی اف است، نایل شویم.

هر محصولی قبل از تولید چندین مراحل را طی می کند که به آن مراحل پیش از تولید می گویند. معمولا در هنگام تولید، مراحل پیش تولید با مشاهده محصول به چشم نمی آید. زمانی که ما به محصولات تولید شده با ورق های ام دی اف نگاه می کنیم در نظرمان ورق های ساده بریده شده از تنه درخت هستند که در کارخانه های تولید برش داده شده و روکش شده اند و جهت تولید وسیله مورد استفاده قرار گرفته است. اما برای تولید هر ورق ام دی اف خام یک پروسه طولانی سپری می شود.

درختکاری و تشخیص بهترین دانه های درخت

در ابتدا متخصصان جهت یافتن چوب مناسب، از لحاظ کیفیت، انعطاف پذیری، مقاومت، بافت چوب و غیره، به جنگل ها رفته و از میان چندین هزار گونه درخت، درخت کاج را از لحاظ کیفیت و انعطاف پذیری به عنوان مواد اولیه انتخاب می کنند. اما جهت آسیب نرساندن به محیط زیست، دانه های میوه کاج را جمع آوری کرده و در محیطی شبیه سازی شده به محیط جنگل و به صورت گلخانه ای، شروع به رشد و پرورش کاج می کنند. پس از جوانه زدن دانه های کاج، که در کپسول‌ های جدا گانه رشد یافته اند، تمام این جوانه های کاج را در محیط و زمین واقعی و خارج از گلخانه، تحت نظر متخصصان کشاورزی در زمین کاشته می شوند و مدت زمان طولانی صرف رشد و پرورش آن می شود تا به اندازه دلخواه برسد.

قطع درختان و انتقال به محیط تولید

در این مرحله درختان کاج رسیده شده، توسط دستگاه‌ های پیشرفته و مجهز قطع شده و با استفاده از ماشین های حمل، به محل مورد نظر منتقل می شوند که انبار تنه های درخت کاج است. تنه ی درخت را توسط چنگک های بزرگ به داخل مخزنی جهت شستن و تمیز شدن لایه بیرون درخت می ریزند و از آن عبور می دهند تا به عبارتی به خرده های چوب تبدیل شوند و در نهایت از صافی های بزرگی عبور می دهند و درون یک مخزن روی هم انباشته می شوند و به وسیله بخار آب این خرده های چوب را شسته و خشک می کنند تا بافت نرم چون را مقاوم تر کنند.

خشک کردن الوار و فرآوری

در این مرحله تمام کارها توسط ماشین آلات مجهز و به روز انجام می شود، به این صورت که خرده های چوب شسته شده و حرارت دیده تحت فشار بالا جهت بالا بردن مقاومت، خشک می شوند و روی یک سطح صاف خرده های چوب خشک شده را با چسب رزین به صورت تزریقی یا کلی باهم آمیخته می کنند و در نهایت، تخت فشار بالا و حرارت، توسط دستگاه های پرس مجهز، تبدیل به ورق ام دی اف خام می شود که در ابعاد بزرگی تولید می شود که از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب هستند. ام دی اف خام، به تعداد بالا و ابعاد بزرگی تولید می شوند و روی هم قرار می گیرند. محاسبات در این مرحله به صورت میلیمتری انجام می شود. زیرا ضخامت و ابعاد بر اساس میلیمتر و سانتی متر است.

روکش کردن ام دی اف خام

به منظور بالا بردن کیفیت و مقاومت ورق ام دی اف، ورق های برش داده شده در ابعاد استاندارد را با استفاده از بهترین مواد روکش می شوند، در این مرحله باید توجه داشت که موارد به صورت یکنواخت و یکسان در روی ورق ام دی اف پخش می شود و تمام سطح ام دی اف را می پوشاند. چون روکش کردن علاوه بر جنبه زیبایی، برای بالا بردن کیفیت و مقاومت ام دی اف انجام می گیرد. پس از روکش شدن ام دی اف، مرحله برش و بسته بندی ام دی اف، که در ابعاد مختلف و استاندارد بریده می شوند و به صورت پالتی های ۳۰_ ۳۲ ورقی بسته بندی می شوند و جهت تولید انواع وسیله های تزیینی، کابینت های آشپزخانه، کمد دیواری، مبلمان و … به مراکز فروش و پخش ام دی اف عرضه می شوند.

جایگزینی ام دی اف برای چوب

اغلب وسیله های چوبی امروزی مورد استفاده از ورق های ام دی اف تولید می شوند که بهترین جایگزین برای چوب هستند، و استفاده از ام دی اف روند صعودی داشته است. شاید در نگاه اول تولید ورق ام دی اف آسان بود، اما اگر تمام مراحل تولید و پیش ساخت را در نظر بگیریم، کار پر زحمتی است که نیازمند تلاش و دانش کافی است. که از ابتدایی ترین مرحله، یعنی انتخاب چوب مناسبت تا مرحله تولید وسیله، نیازمند توجه، علم و دانش کافی و تخصص است تا محصولی با کیفیت و مرغوب به مشتریان ارائه شود. هدف ما از نوشتن چنین مطالبی، آگاهی بخشی به شما عزیزان است تا در فرصت اندک به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید و در هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

پل های ارتباطی با مشاوران فروش این محصول:


نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن